Informace o škole poskytované dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Název školy:
Základní škola Ostrava-Michálkovice, U Kříže 28, příspěvková organizace
Důvod a způsob založení:
Příspěvková organizace byla zřízena usnesením Zastupitelstva městského obvodu Michálkovice ze dne 13.12. 1995 číslo usnesení 0073/ZMOb.-Mich/1418/7 s účinností ke dni 1. 1. 1996.
Ředitelka školy:
Mgr. Hana Bayerová
Zástupce ředitele:
Mgr. Tomáš Fismol
Organizační struktura:
Počet tříd:
I. stupeň – 10 tříd
II. stupeň – 8 tříd
ŠD – 3 oddělení
Vzdělávací program:
Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání „Škola spolu“
Identifikační údaje:
IČO: 64626679
DIČ: nejsme plátci DPH
IZO: 102 508 399
REDIZO: 600 145 328
Bankovní spojení:
ŠKOLA: 39035761/0100
ŠKOLNÍ JÍDELNA: 247283241/0300
Kontaktní adresa:
U Kříže 28, 715 00 Ostrava-Michálkovice
Telefonní kontakty:
Ředitelka školy: +420 725 007 474
Sekretariát: +420 596 231 614
+420 731 152 578
Školní družina: +420 739 670 412
Školní jídelna: +420 596 231 615,
+420 733 361 010
Elektronické kontakty:
ID schránky: t8gy4tc
e-mail: sekretariat@zsmichalkovice.cz
web: zsmichalkovice.cz
Zřizovatel:
Statutární město Ostrava, Městský obvod Michálkovice
Československé armády 325/106
715 00 Ostrava – Michálkovice
Rozpočet:
Školské zákony:
- Zákon 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
- Zákon 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů
- Zákon 262/2006 Sb., zákoník práce
- Zákon 500/2004 Sb., správní řád
- Zákon 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě
- Zákon 320/2001 Sb., o finanční kontrole
- Zákon 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- Zákon 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví v platném znění
- Zákon 563/1991 Sb., o účetnictví ve znění pozdějších předpisů
Školské vyhlášky:
- vyhláška MŠMT 16/2005 Sb., o organizaci školního roku
- vyhláška MŠMT 48/2005 Sb., o základním vzdělávání
- vyhláška MŠMT 64/2006 Sb., o evidenci úrazů
- vyhláška MŠMT 107/2005 Sb., o školním stravování
- vyhláška MŠMT 26/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Žádosti o informace:
- Poskytování informací podle zákona č.106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím
Zaměstnanci určení ředitelem školy k poskytování informací:
- Mgr. Hana Bayerová – ředitelka školy
- Mgr. Tomáš Fismol – zástupce ředitelky školy – výchovně vzdělávací činnost školy
- Zdena Kissová – vedoucí ŠD – činnost školní družiny
- Ing. Šárka Kočí – sekretariát – správce majetku – administrativní provoz školy
- Lic. Karin Kudela – ekonom
- Eva Vozníčková – vedoucí školní jídelny – činnost školní jídelny
Zaměstnanci školy určeni k přijímání písemných, telefonických a ústních žádostí o informace:
- Mgr. Hana Bayerová – ředitelka školy
- Mgr. Tomáš Fismol – zástupce ředitelky školy
- Zdena Kissová – vedoucí ŠD
- Ing. Šárka Kočí – sekretariát – správce majetku – administrativní provoz školy
- Eva Vozníčková – vedoucí školní jídelny
Spojení na zaměstnance určené k přijímání a poskytování informací:
Základní škola Ostrava-Michálkovice, U Kříže 28, příspěvková organizace
U Kříže 28
715 00 Ostrava-Michálkovice
+420 596 231 614
Postup při vyřizování žádosti o poskytnutí informace:
- Žádost o poskytnutí informace lze podat ústně, telefonicky nebo písemně.
- Ústní a telefonické žádosti vyřizují určení zaměstnanci podle druhu poskytované informace.
- Písemné žádosti se podávají na sekretariát školy.
- Náležitosti žádosti – komu je podání určeno a kdo je činí (nelze žádost podat anonymně).
- Předpisy, výroční zprávy o činnosti a hospodaření, rozpočet a zásady hospodaření s FKSP, kolektivní smlouva, vnitřní směrnice školy, jsou k nahlédnutí denně v době od 8,00 do 14,00 hodin v kanceláři ředitele školy.
Žádost je vyřízena, pokud žadateli
- byla poskytnuta ústní informace a žadatel s ní souhlasí a nemá další požadavky (pouze u ústních žádostí);
- byla poskytnuta informace formou písemného sdělení;
- bylo umožněno nahlédnout do spisu a zjistit si tak potřebné informace;
- bylo umožněno pořídit tištěnou kopii požadovaného materiálu;
Lhůty pro vyřízení žádosti o poskytnutí informace:
- Písemná žádost, která splňuje všechny náležitosti se vyřizuje do 15 dnů od přijetí nebo od upřesnění žádosti.
- Lhůtu pro poskytnutí informace lze prodloužit o 10 dnů ze závažných důvodů, kterými jsou:
- vyhledání a sběr požadovaných informací je mimo školu, předškolní nebo školské zařízení, kde byla žádost podána;- vyhledání a sběr objemného množství různých odlišných informací;
- konzultace s jinými povinnými subjekty, které mají vážný zájem na rozhodnutí o žádosti.
Omezení a neposkytnutí informace:
- Škola může omezit poskytnutí informace:
- pokud se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům školy;
- jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí školy.
- Škola informaci neposkytne pokud:
- byla předána škole osobou, která povinnost poskytovat informace nemá, a tato osoba s poskytnutím informací nesouhlasí;
- zveřejnění informace ukládá zákon v předem stanovených pravidelných termínech až do nejbližšího následujícího období;
- poskytnutím informace by byla porušena ochrana duševního vlastnictví stanovená zvláštním předpisem;
- informace se týká probíhajícího trestního řízení;
Odvolání:
- Pokud škola nedá ve stanovené lhůtě informaci, může žadatel podat odvolání do 15 dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti.
- Odvolací lhůta proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti podat informaci je 15 dnů od doručení rozhodnutí.
- Odvolání se podává u školy, která rozhodnutí vydala nebo měla vydat.
- O odvoláních rozhoduje ředitel školy, pokud informace poskytuje podřízený, nebo zřizovatel, pokud informace poskytuje ředitel školy.
- O odvolání se rozhoduje do 15 dnů od předložení odvolání škole.
- Pokud příslušný orgán k rozhodnutí o odvolání nerozhodne, má se za to, že odvolání zamítl a napadené rozhodnutí potvrdil.
- Za den doručení tohoto rozhodnutí se považuje den následující po uplynutí lhůty pro vyřízení odvolání.
- Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti je přezkoumatelné soudem podle zvláštního zákona.
Úhrada nákladů spojených s poskytováním informací:
Výběrová řízení:
- „14ti denní ozdravný pobyt žáků v oblasti, která není postižena smogovou situací“
- VŘ Ozdravný pobyt 2022