
Úřední deska
Úřední deska
Zřizovatel:
Základní škola Ostrava-Michálkovice, U Kříže 28 je příspěvkovou organizací Statutárního města Ostravy, Městského obvodu Michálkovice.
Sídlo: Statutární město Ostrava, Městský obvod Michálkovice, Československé armády 325/106, 715 00 Ostrava – Michálkovice
IČ: 00845451
Škola:
Název: Základní škola Ostrava-Michálkovice, U Kříže 28, příspěvková organizace
Sídlo: U Kříže 28, 715 00 Ostrava-Michálkovice
IČ: 64626679
DIČ: nejsme plátci DPH
e-mail: sekretariat@zsmichalkovice.cz
Datová schránka: t8gy4tc
Vymezení hlavního účelu zřízení a předmětu činnosti příspěvkové organizace:
- Hlavním účelem zřízení příspěvkové organizace je poskytovat základní vzdělání podle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění.
- Předmět činnosti odpovídající hlavnímu účelu příspěvkové organizace:
a) Poskytování základního vzdělání podle § 44 zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění.
b) Zabezpečování stravování žáků formou vlastní jídelny podle § 119 zákona 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění.
c) Poskytování závodního stravování vlastním zaměstnancům ve vlastním zařízení závodního stravování.
d) Provozování školní družiny a školního klubu podle § 111 zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění.
Statutární orgán organizace:
Statutárním orgánem organizace je ředitel, jmenovaný radou Městského obvodu Michálkovice. Ředitel je také dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, správním orgánem a oprávněnou úřední osobou. Ředitel jedná jménem organizace, navenek samostatně a je odpovědný radě Městského obvodu Michálkovice za činnost organizace. Při své činnosti je povinen postupovat v souladu s obecně závaznými právními předpisy, s vnitřními právními předpisy zřizovatele a vnitřními organizačními předpisy školy.
Vedení základní školy:
- Mgr. Hana Bayerová, ředitelka – jmenována do funkce s účinností od 1. 2. 2018
- Mgr. Tomáš Fismol, statutární zástupce ředitelky
- Lic. Karin Kudela, ekonomka
- Eva Vozničková, vedoucí školní jídelny
Rozhodnutí o právech a povinnostech v oblasti státní správy:
Ředitelka Základní školy Ostrava-Michálkovice, U Kříže 28, příspěvková organizace rozhoduje o právech a povinnostech v oblasti státní správy dle § 165 zákona 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) v těchto případech:
- Zamítnutí žádosti o povolení individuálního vzdělávacího plánu podle § 18 a zamítnutí žádosti o přeřazení žáka do vyššího ročníku podle § 17 odst. 3
- Zařazení dítěte do přípravné třídy základní školy podle § 37
- Zamítnutí žádosti o odklad povinné školní docházky podle § 37
- Převedení žáka do odpovídajícího ročníku základní školy podle § 39 odst. 2
- Přijetí k základnímu vzdělávání podle § 46, přestupu žáka podle § 49 odst. 1, převedení žáka do jiného vzdělávacího programu podle § 49 odst. 2 a zamítnutí žádosti o povolení pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2
- Zamítnutí žádosti o pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 1
- Podmínečné vyloučení a vyloučení žáka ze školy nebo školského zařízení podle § 31 odst. 2 a 4
- Povolení a zrušení povolení individuálního vzdělávání žáka podle § 41
Povinně zveřejňované údaje
Informace o škole poskytované dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Název školy:
Základní škola Ostrava-Michálkovice, U Kříže 28, příspěvková organizace
Důvod a způsob založení:
Příspěvková organizace byla zřízena usnesením Zastupitelstva městského obvodu Michálkovice ze dne 13.12. 1995 číslo usnesení 0073/ZMOb.-Mich/1418/7 s účinností ke dni 1. 1. 1996.
Ředitelka školy:
Mgr. Hana Bayerová
Zástupce ředitele:
Mgr. Tomáš Fismol
Organizační struktura:
Počet tříd:
I. stupeň – 9 tříd
II. stupeň – 8 tříd
ŠD – 3 oddělení
Vzdělávací program:
Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání „Škola spolu“
Identifikační údaje:
IČO: 64626679
DIČ: nejsme plátci DPH
IZO: 102 508 399
REDIZO: 600 145 328
Bankovní spojení:
ŠKOLA: 39035761/0100
ŠKOLNÍ JÍDELNA: 247283241/0300
Kontaktní adresa:
U Kříže 28, 715 00 Ostrava-Michálkovice
Telefonní kontakty:
Ředitelka školy: +420 725 007 474
Sekretariát: +420 596 231 614, +420 731 152 578
Školní družina: +420 739 670 412
Školní jídelna: +420 596 231 615, +420 733 361 010
Elektronické kontakty:
ID schránky: t8gy4tc
e-mail: sekretariat@zsmichalkovice.cz
web: zsmichalkovice.cz
Zřizovatel:
Statutární město Ostrava, Městský obvod Michálkovice, Československé armády 325/106, 715 00 Ostrava – Michálkovice
Rozpočet: –
Školské zákony:
- Zákon 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
- Zákon 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů
- Zákon 262/2006 Sb., zákoník práce
- Zákon 500/2004 Sb., správní řád
- Zákon 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě
- Zákon 320/2001 Sb., o finanční kontrole
- Zákon 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- Zákon 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví v platném znění
- Zákon 563/1991 Sb., o účetnictví ve znění pozdějších předpisů
Školské vyhlášky:
- vyhláška MŠMT 16/2005 Sb., o organizaci školního roku
- vyhláška MŠMT 48/2005 Sb., o základním vzdělávání
- vyhláška MŠMT 64/2006 Sb., o evidenci úrazů
- vyhláška MŠMT 107/2005 Sb., o školním stravování
- vyhláška MŠMT 26/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Žádosti o informace:
- Poskytování informací podle zákona č.106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím
Zaměstnanci určení ředitelem školy k poskytování informací:
- Mgr. Hana Bayerová – ředitelka školy
- Mgr. Tomáš Fismol – zástupce ředitelky školy – výchovně vzdělávací činnost školy
- Zdena Kissová – vedoucí ŠD – činnost školní družiny
- Ing. Šárka Kočí – sekretariát – správce majetku – administrativní provoz školy
- Lic. Karin Kudela – ekonom
- Eva Vozničková – vedoucí školní jídelny – činnost školní jídelny
Zaměstnanci školy určeni k přijímání písemných, telefonických a ústních žádostí o informace:
- Mgr. Hana Bayerová – ředitelka školy
- Mgr. Tomáš Fismol – zástupce ředitelky školy
- Zdena Kissová – vedoucí ŠD
- Ing. Šárka Kočí – sekretariát – správce majetku – administrativní provoz školy
- Eva Vozničková – vedoucí školní jídelny
Spojení na zaměstnance určené k přijímání a poskytování informací:
Základní škola Ostrava-Michálkovice, U Kříže 28, příspěvková organizace
U Kříže 28
715 00 Ostrava-Michálkovice
+420 596 231 614
Postup při vyřizování žádosti o poskytnutí informace:
- Žádost o poskytnutí informace lze podat ústně, telefonicky nebo písemně.
- Ústní a telefonické žádosti vyřizují určení zaměstnanci podle druhu poskytované informace.
- Písemné žádosti se podávají na sekretariát školy.
- Náležitosti žádosti – komu je podání určeno a kdo je činí (nelze žádost podat anonymně).
- Předpisy, výroční zprávy o činnosti a hospodaření, rozpočet a zásady hospodaření s FKSP, kolektivní smlouva, vnitřní směrnice školy, jsou k nahlédnutí denně v době od 8,00 do 14,00 hodin v kanceláři ředitele školy.
Žádost je vyřízena, pokud žadateli
- byla poskytnuta ústní informace a žadatel s ní souhlasí a nemá další požadavky (pouze u ústních žádostí);
- byla poskytnuta informace formou písemného sdělení;
- bylo umožněno nahlédnout do spisu a zjistit si tak potřebné informace;
- bylo umožněno pořídit tištěnou kopii požadovaného materiálu;
Lhůty pro vyřízení žádosti o poskytnutí informace:
- Písemná žádost, která splňuje všechny náležitosti se vyřizuje do 15 dnů od přijetí nebo od upřesnění žádosti.
- Lhůtu pro poskytnutí informace lze prodloužit o 10 dnů ze závažných důvodů, kterými jsou:
- vyhledání a sběr požadovaných informací je mimo školu, předškolní nebo školské zařízení, kde byla žádost podána;- vyhledání a sběr objemného množství různých odlišných informací;
- konzultace s jinými povinnými subjekty, které mají vážný zájem na rozhodnutí o žádosti.
Omezení a neposkytnutí informace:
- Škola může omezit poskytnutí informace:
- pokud se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům školy;
- jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí školy.
- Škola informaci neposkytne pokud:
- byla předána škole osobou, která povinnost poskytovat informace nemá, a tato osoba s poskytnutím informací nesouhlasí;
- zveřejnění informace ukládá zákon v předem stanovených pravidelných termínech až do nejbližšího následujícího období;
- poskytnutím informace by byla porušena ochrana duševního vlastnictví stanovená zvláštním předpisem;
- informace se týká probíhajícího trestního řízení;
Odvolání:
- Pokud škola nedá ve stanovené lhůtě informaci, může žadatel podat odvolání do 15 dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti.
- Odvolací lhůta proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti podat informaci je 15 dnů od doručení rozhodnutí.
- Odvolání se podává u školy, která rozhodnutí vydala nebo měla vydat.
- O odvoláních rozhoduje ředitel školy, pokud informace poskytuje podřízený, nebo zřizovatel, pokud informace poskytuje ředitel školy.
- O odvolání se rozhoduje do 15 dnů od předložení odvolání škole.
- Pokud příslušný orgán k rozhodnutí o odvolání nerozhodne, má se za to, že odvolání zamítl a napadené rozhodnutí potvrdil.
- Za den doručení tohoto rozhodnutí se považuje den následující po uplynutí lhůty pro vyřízení odvolání.
- Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti je přezkoumatelné soudem podle zvláštního zákona.
Úhrada nákladů spojených s poskytováním informací: –
Výběrová řízení: –
