Školní výlet 6. A a 6. B

Tak se rok s rokem sešel a je tady výletů čas. Škaredé počasí jsme nechali v Ostravě a vyrazili na Helfštýn. Letos jsme si tedy vybrali něco z historie a trochu toho adrenalinu. Původně jsme měli jet sami, tedy 6. A, ale nakonec se k nám přidala ještě 6. B.

 Autobus nás dovezl na parkoviště přímo pod Helfštýn, a tady jsme se rozdělili na dvě části. Áčko šlo na prohlídku hradu s průvodcem a Béčko do lanového parku, no a pak jsme se prohodili….

Prohlídka hradu byla úžasná. Pan průvodce to pojal opravdu svědomitě, a představil nám hrad velmi zajímavě popsal tak, aby nás to bavilo. Povídal nám o různých způsobech jak dobýt hrad, proč je vlastně předhradí, jaké zbraně se používaly, a nakonec nám ukázal expozici kovářských výrobků. Prohlídku hradu jsme ukončili v rekonstruované věži, ze které byl úžasný výhled.

No a pak hurá do lanového parku. Čekalo nás lanové bludiště, střelba z luku a trampolína. Z lanového bludiště jsme některé museli zachraňovat, neboť některé překážky vyžadovaly hodně zručnosti a ohebnosti. Některé jsme však nemohli vůbec dostat dolů.

Výlet se nám vydařil a moc se nám líbilo ☺

Mgr. Ludmila Ševčíková

 

Dětský den 6. A  – Svět techniky

Letos jsem se s dětmi vypravila do Světa techniky na program „Jak zprovoznit nemocnici“. Animátorka, která se nás ujala u vchodu, nás odvedla do výukové místnosti Leonardo a tam nás čekalo vybavení, které už od pohledu mělo spoustu společného s elektřinou. Žáci byli rozděleni do skupin, kterým sami vymysleli názvy, jako např. Jožkovci, Dutohlavci atd. Dále si v rámci skupiny rozdělili funkce: „hlavní elektroinženýr a další elektroinženýři“, zabývající se rentgenovým zářením
a stavěním elektrických obvodů. V rámci zprovoznění nemocnice museli prvně vyrobit elektrický proud třením balónku o vlasy a následné pohybování plechovky, dále jim půjčili čarovnou hůlku…

Velice příjemné a zajímavé bylo zapojování různých obvodů na stavebnici a propojení vypínače se světlem, zapojení ventilátoru atd. Někteří zase byli vysílání do prostorů Světa techniky, kde vyhledávali potřebné informace….

V další části jsme měli prostor prohlédnout si expozice a nakonec jsme navštívili 3D kino s filmem o dobývání vesmíru.

Mgr. Ludmila Ševčíková

 

Paspartování v 9. A

Po domluvě s deváťáky, jsem se rozhodla změnit hodinu výtvarné výchovy na …. Co s tím obrázkem udělat, když už ho mám namalovaný. Prostě a jednoduše, zkusili jsme zarámovat obrázek. Žáci si měli přinést fotku, já nakoupila zbytek materiálu. No a narazili jsme, klasika…. Fotku si donesli čtyři a zbytek rychle sháněl cokoli, co by uchlácholilo učitelku…

Výsledek se od toho odvíjel. Ti, kteří fotku donesli, si s paspartou pohráli a výsledek byl na první výtvor ucházející. Zbytek jen splnil rozkaz, zbytečné bylo vysvětlování a názorné ukazování. Škoda. Nakonec tedy všichni dokončili. Z dálky to nevypadá nejhůře…. Většina si to raději nevzala ani domů, co dodat.

Mgr. Ludmila Ševčíková

C:\Users\WollnaL\Downloads\IMG_20170612_142911.jpg

FOTO

 

Malování hlínou 5. A

Tak a máme tady opět Plato. Plato opět se svými animátorkami navštívilo naši školu s osvědčeným projektem „Malování hlínou“. Tentokrát navštívili hodinu VV v 5. A. Dětem opět předvedly rozdíly mezi grafikou, malbou a kresbou. Dále jim popovídaly o některých historických událostech a pak hurá, mohli jsme tvořit. Páťáci byli spokojeni s netradiční technikou a vše proběhlo hladce. Výtvory byly opět zajímavé a děti si to užili. Opět děkujeme Platu za netradiční hodinu.

Mgr. Ludmila Ševčíková

C:\Users\WollnaL\Downloads\IMG_20170418_113839.jpg

FOTO

 

Hasík ve škole

Letos opět proběhla ve škole preventivní akce vedená hasiči. Opět nám osvěžili kontakty na důležité tísňové linky a hlavně nám poradili, co dělat, kdybychom byli u autonehody, požáru, či jakéhokoli jiného nebezpečí. Dále jsme si mohli vyzkoušet hasičovu výstroj, abychom věděli, jak těžká výstroj je a jak těžké je pohybovat se v ní. Díky velmi vtipnému provedení se dětem tato akce velmi líbila.